نحوه ساخت یک نقطه بازگردانی در ویندوز ۷

System Restore ابزاری است که شرکت مایکروسافت با عرضه ویندوز ME در سال 2000، آن را رونمایی کرد. ابزار و قابلیتی خوب که در نسل‏های بعدی ویندوز نیز تکرار شده و پیشرفته‏تر نیز شد. با استفاده از System Restore می‏توان ویندوزی را که به دلیل خاصی دچار مشکل و ایراد شده است را به همان حالت خوب گذشته بازگردانی کرد. این ابزار در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می‏سپارد و آن را در محلی در هارددیسک برای مواقع اضطراری ذخیره می‏نماید. در ویندوز 7 -ویندوز جدید مایکروسافت- نیز شاهد حضور System Restore با مقداری تغییرات هستیم. هسته اصلی System Restore همانی است که در ویندوز XP وجود داشت، اما ساخت یک نقطه بازگردانی (Restore Point) تا حدودی متفاوت از پیش شده است. نقطه بازگردانی زمانی است که ویندوز شما خوب کار می‏کند و شما یک نقطه بازگردانی یا Restore Point می‏سازید که در زمان خرابی ویندوز از آن استفاده کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک نقطه بازگردانی در ویندوز 7 بپردازیم.

برای این کار:
در صفحه دسکتاپ یا در منوی Start، بر روی Computer راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنل سمت چپ بر روی System Protection کلیک نمایید.
حال بر روی دکمه Create در پایین صفحه کلیک کنید.
در پنجره باز شده یک نام دلخواه برای نقطه بازگردانی مورد نظر انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید یک نقطه بازگردانی پیش از نصب از یک برنامه خاص ایجاد کنید، نامی را بنویسید که یادآور این موضوع باشد.
سپس بر روی دکمه Create کلیک کنید.
اکنون اندک زمانی صبر کنید تا نقطه بازگردانی ایجاد شود.
مشاهده پیغام The restore point was created successfully به منزله موفقیت‏آمیز بودن این مرحله است و نقطه بازگردانی ایجاد شده است.

به نقل از ترفندستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد