چند پردازشگرهای متقارن ( SMP (symmetric Multi processing

روش مشترکی می باشد که چندین پردازشگر بطور جداگانه با یکدیگر در یک مادربرد کار می‌کنند. سیستم عامل با هر دو cpu تقریباً بطور یکسان کار می‌کند و کارهای مورد نیاز را به آنها ارجاع می‌دهد. چیپ های جدید دو هسته ای intel  و AMD توانایی SMP را به صورت داخلی مورد توجه قرار داده اند. پروسسور های سرور opteron دو هسته ای  همچنین می تواند بصورت خارجی با دیگر چیپ‌های دوهسته ای ارتباط برقرار کند. (بشرط آنکه چیپ متقابل نیز دارای این خاصیت باشد) محدودیت اصلیSMP در پشتیبانی سیستم عاملها و نرم افزارها از این تکنولوژی می‌باشد. خیلی از سیستم عاملها (مانند ویندوز XP سری خانگی ) توانایی پشتیبانی از SMP را ندارند و از دومین پردازشگر استفاده نمی‌کنند. همچنین بیشتر برنامه‌های پیشرفته بصورت تک رشته ای کار می‌کنند، در اصل در هر زمان فقط یک پردازشگر در حالت فعال می باشد. برنامه های چند رشته‌ای از پتانسیل موجود در سیستم‌های دو یا چند پرازشگر، می‌توانند نتایج مفیدتری بگیرند، ولی به صورت کامل عمومیت ندارد. در گذشته intel و AMD سعی داشته اند تا تکنولوژی جدیدی مثل SMP را بیشتر برای پردازشگر های سرور پیشرفته مانند opteron و Xeon استفاده نمایند (البته تا قبل از پنتیوم 3)

 

ساختار پردازنده های دو هسته ای

 

همانطور که از نام آن ها پیداست در این تراشه ها ، دو پردازشگر و دو کش L۲ در یک واحد سیلیکونی قرار گرفته اند . مزیت این گونه پردازنده ها ، پردازش بهتر دستورات مالتی تسک است . در واقع مزایای پردازنده های دو هسته ای زمانی بهتر لمس خواهد شد که به طور همزمان چندین کار انجام پذیرد . تراشه های دو هسته ای اینتل نیاز به یک مادربرد جدید دارند در صورتی که پردازنده های دو هسته ای AMD نیاز به مادربورد جدید ندارند و فقط با به روز رسانی بایوس می توان این پردازنده ها را روی مادربورد های سوکت ۹۳۹ نصب کرد .

اصلا ایبوک ریدر چیست ؟


ایبوک ریدر یا کتاب الکترونیکی یک ابزار برای مطالعه کتابهای الکترونیکی می باشد . با استفاده از این دستگاه می توان صدها کتاب الکترونیکی را با خود حمل کرد . حجم کم , وزن سبک و قابلیت جستجو و دسترسی سریع به کتابها از جمله قابلیت های این دستگاه میباشد. از طرفی نمایشگر مخصوص با تکنولوژی E-Ink با قابلیت شبیه سازی کاغذ معمولی, باعث می شود تا کاربر بتواند ساعتهای طولانی به نمایشگر خیره شود بدون اینکه کوچکترین آسیبی به چشمهایش وارد شود. با استفاده از ایبوک ریدر سونی شما میتوانید همیشه کتابخانه دیجیتال خود را با خودتان حمل کنید و در هر زمان که نیاز بود از کتاب مورد نظرتان استفاده کنید. همچنین در بعضی از مدلها که دارای اسلات  مموری میباشند, قابلیت افزایش مموری تا 32 گیگابایت  وجود دارد که میتوان هزاران کتاب متنوع را در آن جا داد. در مدلهایی که دارای نمایشگر لمسی هستند , دقیقا مثل یک کتاب واقعی می توانید یک قسمت از متن را علامت گذاری یا High Light کنید یا حتی با استفاده از دستخط خود یادداشت بنویسید (با استفاده از قلم مخصوص همراه با خود دستگاه ). برای سرعت بخشیدن به یادداشت نویسی , امکان استفاده از کیبورد مجازی هم وجود دارد. به لطف تکنولوژی لمسی نمایشگر , در این مدلها امکان استفاده از دیکشنری نیز وجود دارد... ( مدلهای PRS-900 و  PRS-600 )این دستگاه همچنین قابلیت استفاده به صورت عمودی و افقی را دارد و بسته به مدل میتوانید چندین مرحله بزرگنمایی روی متن نیز داشته باشید . در هر مرحله از بزرگنمایی ,با درشتتر شدن متن تعداد صفحات بیشتر میشود و نوشته ها دقیقا در وسط نمایشگر قرار می گیرند بنابراین کاربر هرگز مجبور به اسکرول کردن متن نخواهد شد.
تکنولوژی E-Ink :

E-Ink نوعی کاغذ الکترونیکی است که اولین بار توسط شرکت E-Ink Corporation  و بر اساس تحقیقات  MIT Media LAB تولید شد. این نوع کاغذ از مواد خاصی که به صورت فیلم در نمایشگرهای الکترونیکی قرار داده شده ساخته می شود که بویژه در نمایشگرهای دستگاههای ایبوک ریدر مثل ایبوک ریدر سونی به کار می رود.اجزای اصلی جوهر الکترونیکی (E-Ink) , میلیونها میکروکپسول کوچک هستند با قطری به اندازه موی سر انسان. هر میکروکپسول شامل ذرات سفید با بار الکتریکی مثبت و ذرات سیاه با بار الکتریکی منفی به صورت معلق در مایعی شفاف می باشند. با اعمال میدان الکتریکی منفی ذرات سفید به طرف بالای میکروکپسول حرکت میکنندو دیده میشوند.در همین زمان میدان الکتریکی مخالف  , ذرات سیاه  را به طرف  پایین میکروکپسول در پایین میکشد تا دیده نشوند.بر عکس این پروسه , ذرات سیاه به بالای کپسول رفته و به این صورت این نقطه از سطح تیره دیده می شود.از مزایای این نوع نمایشگر مصرف بسیار کم باتری , عدم تولید نور , ظاهری کاملا شبیه به کاغذ و زاویه دید نزدیک به 180 درجه می باشد.که برای استفاده در کتاب الکترونیکی کاملا ایده آل میباشد

تکنولوژی USB 3.0 چیست و چه کاربرد هایی دارد


USB 3.0 با سرعت پنج گیگابیت بر ثانیه سلطان بی رقیب دنیای USB است؛ و بهترین بخش این تکنولوژی، هم خوانی آن با تجهیزات ۱٫۱ USB و USB 2.0 است.


رئیس واحد تجارت چیپست شرکت AMD می گوید:«در آینده تجهیزات کامپیوتری و مصرف کنندگان به طور روز افزون نیازمند افزایش کیفیت تصاویر و پهنای باند خواهند بود. سبک زندگی آینده آکنده از رسانه های HD و صدای دجیتال، نیازمند ابزار انتقال اطلاعات سریع و جهان شمول خواهد بود. USB 3.0 پاسخی به نیاز پلتفرم PC به چنین پهنای باندی است.»


برای پی بردن به کارایی USB 3.0 تنها کافی است نگاهی به تفاوت زمانی کپی یک فیلم HD با حجم ۲۵ گیگابایت توسط انواع مختلف USB بیاندازید:


با USB 1.1 حدود ۹٫۳ ساعت
با USB 2.0 حدود ۱۴ دقیقه
با USB 3.0 حدود ۷۰ ثانیه

خروج سفیانی و دجال چیست ؟

الف) یکی از علائم ظهور امام مهدی(عج) که وقوعش حتمی و قطعی شمرده شده، خروج سفیانی است.

اخبار و روایاتی که گویای خصوصیات سفیانی و خروج او هستند، بدین ترتیب می‌باشد:

1) حتمی بودن خروج او:

امام صادق(ع) فرموده اند: «پیش از قیام قائم(علیه السلام) پنج علامت حتمی می‌باشد: یمانی‌، سفیانی ، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیه، و فرورفتن سرزمین بیداء»(کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، ص650)

2) نام و نسب او:

امیرالمؤمنین فرمودند: «فرزند خورنده جگرها، از وادی یابس خارج می‌شود … اسمش عثمان و .....

 پدرش عنبسه و از اولاد ابوسفیان است.»(همان، ص651)

3) خصوصیات فردی او:

امام باقر(ع) در این رابطه می‌فرمایند:«سفیانی، سرخ رویی سپید پوست و زاغ چشم است؛ هرگز خدا را پرستش نکرده، و هرگز مکه و مدینه را ندیده است و …»

و از برخی روایات چنین استفاده می‌شود که وی مسلمان منحرفی است که کینه حضرت علی(ع) را به دل دارد. چنان که امام صادق(ع) می‌فرمایند: «گویا سفیانی را می‌بینم که در میدان کوفه جایگاه خود را گسترده، و منادی او فریاد می‌زند: هر کس سر شیعه علی بن ابی طالب را بیاورد‌، هزار درهم خواهد گرفت. همسایه به همسایه می‌جهد و گردنش را می‌زند و هزار درهم می‌گیرد. آگاه باشید که در آن روز حکومت شما فقط به دست زنازادگان خواهد بود.»(کتاب الغیبة، شیخ طوسی، ص273)

4) زمان خروج او:

امام صادق(ع) می‌فرمایند: «امر سفیانی از مسائل حتمی است، و خروجش در ماه رجب می‌باشد.»

5) مدت حکومت و محل مرگ او:

حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلا م) در ذیل آیه شریفه "و لو تری إذا فزعوا فلا فوت" می‌فرمایند: «کمی پیش از قیام مهدی(علیه السلام) سفیانی خروج می‌کند؛ سپس به اندازه دوران حاملگی یک زن که 9 ماه باشد، حکومت می‌کند؛ لشکریان او به مدینه وارد می‌شوند، تا این که به "بیداء" می‌رسند، و خداوند آنها را در زمین فرومی‌برد.»(تاریخ غیبت کبری، سید محمد صدر، ص648)

ب) یکی دیگر از علائم ظهور حضرت که در بعضی روایات از نشانه‌های حتمی شمرده شده است، خروج شخصی به نام "دجال" است.

1) نام و نسب او:

عده‌ای گویند که نام دجال "صائد بن صید" یا "ابن صیاد" است؛ و برخی مخالف رأی ایشان را گفته‌اند.

2) خصوصیات فردی او:

حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) می‌فرمایند: «او چشم راست ندارد، و چشم دیگرش در پیشانی او است، و مانند ستاره صبح می‌درخشد، چیزی در چشم او است که گویی آمیخته به خون است. وی در یک قحطی سختی می‌آید، و بر الاغ سفیدی سوار است...»(مهدی موعود، ترجمه و نگارش علی دوانی، ص972)

3) عقیده او:

امیرالمؤمنین(علیه السلام) می‌فرمایند: «او با صدای بلندی فریاد می‌زند بین مشرق و مغرب، که صدایش را جن و انس و شیاطین می‌شنوند ـ نگارنده می گوید: به فرض صحت این روایت، ممکن است این عمل به وسیله رادیو و تلویزیون صورت بگیرد ـ و می‌گوید: ای دوستان من! به سوی من آئید، من هستم کسی که آفریده است، پس استوار ساخته و مقرر کرده و هدایت نموده است. من پروردگار برتر شما هستم.»(مهدی موعود، ترجمه و نگارش علی دوانی، ص965)

4) مکان خروج:

امیرالمؤمنین(علیه السلام) می‌فرمایند: «او از شهری که آن را اصفهان می‌گویند، و قریه‌ای که معروف به "یهودیه" است بیرون می‌آید.» (مهدی موعود، ترجمه و نگارش علی دوانی)

محدث قمی(ره) می گوید: در روایت است که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «هر مؤمنی که دجال را ببیند آب دهان خود را بر روی او بیندازد و سوره مبارکه حمد را بخواند، تا سحر آن ملعون دفع شود و در او اثر نکند. چون اوظاهر شود، عالم را پر از فتنه و آشوب نماید، و میان او و لشگر حضرت قائم(علیه السلام) جنگ واقع شود، و بالاخره آن ملعون به دست مبارک حضرت حجت(علیه السلام) یا به دست عیسی بن مریم(علیه السلام) کشته شود.»(منتهی الآمال، شیخ عباس قمی، ج2،‌ ص336)

البته روایات شیعه بر این است که امام مهدی(علیه السلام) است که دجال را می‌کشد، نه عیسی بن مریم